Onderzoek Accor: reisadviseurs hechten meeste waarde aan persoonlijke benadering

Uit een onderzoek door hotelgroep Accor blijkt dat een sterk gepersonaliseerde service de belangrijkste onderscheidende factor is voor reisadviseurs.

Het rapport, genaamd ‘Tailor-Made Touch or Digital Efficiency?’, duikt in strategieën, technologieën en trends binnen de reisbranche die van invloed zijn op reisadviseurs. Het blijkt dat een persoonlijke benadering en het koesteren van relaties belangrijker is dan de digitale transformatie die de branche doormaakt. Intermediaire rolmodellen zullen volgens het onderzoek nooit het niveau kunnen bereiken die een persoonlijke benadering wel kan.

Direct in contact

Het rapport richt zich op de Europese markt en schetst hoe de coronapandemie de transformatie van het reisagentschap heeft versneld, met name binnen de digitale technologie, waarbij veel belangrijke spelers zich richten op het transformeren naar platformbedrijven of b2b-technologieleveranciers. En hoewel het rapport het idee ondersteunt dat technologie – van berichtenplatforms tot betalingen en kunstmatige intelligentie – de beste vriend kan zijn van reisadviseurs en hen kan helpen hun capaciteit te optimaliseren, stelt het met name dat de sleutel zit in het vermogen om direct in contact te komen met klanten en de persoonlijke service te bieden die reizigers verwachten.

Saskia Gentil, SVP Sales Europa & Noord-Afrika bij Accor: ‘Consumenten waarderen het steeds meer als de reisagenten de organisatiestress wegnemen en de reis afstemmen op hun voorkeuren door elk detail flexibel in te plannen en de geruststellende aanwezigheid te zijn die eventuele problemen kan oplossen.’

Netwerk en lokale kennis

Het rapport stelt dat het vitaal belang is dat reisagenten de steeds veranderende wensen van reizigers begrijpen. Van de populaire bestemmingen tot langetermijntrends, zoals slow travel, wellness en duurzame reizen. Ze moeten zich niet alleen bewust zijn van die ontwikkelingen, maar ook beschikken over een netwerk en lokale kennis om klanten relevante opties een te bieden. Partners die ter plekke hun lokale kennis en expertise kunnen delen en de taal spreken, zijn van het grootste belang, naast de omvang en verscheidenheid van het reisaanbod.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Thailand verplicht de Thailand Digital Arrival Card (TDAC) per 1 mei

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Norwegian Cruise Line neemt nieuwe Norwegian Aqua in ontvangst

Ponant biedt speciale reis met totale zonsverduistering

Conservatorium Hotel biedt Mahler arrangement voor 59k

Festival TREK keert terug met 9 edities

Nieuwe vaarroute Ponant langs de Côte d'Azur