KLM komt met vluchtstatus-checker

“Momenteel vliegen we volgens een tijdelijk beperkt netwerk, waarmee we 25 intercontinentale en 32 Europese bestemmingen aanbieden. Om toch zekerheid te bieden in onzekere tijden, hebben we een vluchtstatus-checker ontwikkeld. Hiermee kunt u live alle beschikbare vluchten van en naar Amsterdam bekijken”, laat Pieter Elbers (President & CEO van KLM) weten in een bericht naar reizigers.

Elbers: “Zoals u zult begrijpen, blijft onze hoofdprioriteit om in het buitenland gestrande reizigers veilig thuis te brengen bij hun familie. De afgelopen weken hebben we honderden repatriëringsvluchten uitgevoerd, waardoor ruim een kwart miljoen Nederlandse en internationale reizigers met hun dierbaren zijn herenigd. We blijven nauw samenwerken met de Nederlandse overheid, lokale ambassades en internationale overheden om deze belangrijke missie te voltooien.”

Service
“Als gevolg van de uitbraak van het coronavirus zijn sommige van onze producten en diensten tijdelijk gestopt of gereduceerd. We hebben social distancing-maatregelen genomen op Schiphol, onze internationale luchthavens en – waar mogelijk – bij de indeling van de zitplaatsen op onze vluchten. Onze cateringservice is tijdelijk aangepast om het contact aan boord te verminderen. We hebben besloten de Non-Schengen KLM Crown Lounge open te houden met een aangepast menu en kortere openingstijden. De gewaardeerde Flying Blue-deelnemers waarvan de status eindigt tussen maart 2020 en februari 202, komen we tegemoet door hun huidige status met 12 maanden te verlengen. Op updates.klm.com vindt u meer updates en informatie over onze preventieve maatregelen.”

Positieve verandering
Elbers is ervan overtuigd dat deze crisis voor een positieve verandering in de luchtvaart kan zorgen. “Ik zie innovatie op het gebied van sanitaire voorzieningen en hygiëne aan boord, maar ook bij screeningprocessen op luchthavens en het herdefiniëren van persoonlijke ruimte. Deze ontwikkelingen zullen we snel als de nieuwe norm gaan beschouwen. Samen met onze klanten, autoriteiten, luchthavens en partners werken we hard om een verbeterde KLM-ervaring te creëren. KLM zal sterker uit deze crisis komen: doelgericht, maatschappelijk verantwoord en duurzaam.”

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Thailand verplicht de Thailand Digital Arrival Card (TDAC) per 1 mei

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Norwegian Cruise Line neemt nieuwe Norwegian Aqua in ontvangst

Ponant biedt speciale reis met totale zonsverduistering

Conservatorium Hotel biedt Mahler arrangement voor 59k

Festival TREK keert terug met 9 edities

Nieuwe vaarroute Ponant langs de Côte d'Azur