Jumeirah Group, de luxueuze hotelketen en onderdeel van Dubal Holding, heeft ambitieuze plannen om tegen 2030 de omvang van haar portfolio te verdubbelen. De groep wil haar sterke positie in de VAE’s uitbreiden met andere belangrijke zomer- en winterbestemmingen in Europa, Azië en de VS.
De plannen omvatten meer zichtbaarheid in Europa door niet alleen te focussen op de sterke basis in Londen, Capri, Mallorca en Genève, maar ook uit te breiden naar andere grote steden. Ook de mogelijkheden in de VS worden verkend. De keten kijkt daarnaast ook naar de groeimogelijkheden in Azië en de Stille Oceaan om – naast de huidige locaties in China, Bali en de Malediven – haar bereik verder uit te breiden.
Millenials en Gen Z
Katerina Giannouka, Chief Executive Officer van Jumeirah Group, licht toe: ‘De luxe hospitality blijft zich ontwikkelen met de vraag van de consument als prioriteit. We willen ook kijken naar jongere , omdat we als merk voortdurend willen innoveren om relevant te blijven. Mission 2030 is een strategisch plan dat is ontworpen om het merk Jumeirah te laten groeien van een regionaal succes tot een wereldleider in ultraluxe gastvrijheid.’
Volgens de groep is duurzaamheid integraal onderdeel van elk aspect van hun Mission 2030-plan, met een focus op decarbonisatie van de operatie, eco-bewust bouwen en ontwerpen, strikt toezicht op de toeleveringsketen, diversiteit en inclusie, heeft Jumeirah in het bijzonder een toewijding aan het behoud van biodiversiteit, gezien de locatie van haar hotels in kwetsbare ecosystemen.
Eerste hotel in Saoedi-Arabië
De aankondiging van de strategie komt na een intensief jaar voor de hotelketen met onder andere de overname van Le Richemond in Genève, de voltooiing van Jumeirah Marsa Al Arab in Dubai, en de opening van Jumeirah Makkah – het . Volgend jaar wil Jumeirah Group het groeitraject voortzetten door de geplande openingen van bovenstaande hotels in Dubai en Genève en Jumeirah The Red Sea in Saoedi-Arabië.
Beeld Jumeirah Mina Asalam © Jumeirah Group