Air Canada heeft vandaag de uitbreiding van haar bekroonde in-flight entertainment aangekondigd met de toevoeging van exclusieve Apple TV+ originele programma’s (sinds 1 augustus 2023). De samenwerking markeert Air Canada’s nieuwste investering in de klantervaring, door veelgeprezen originele programma’s toe te voegen, waaronder Ted Lasso, Bad Sisters, Severance, Foundation en nog veel meer voor zijn wereldwijde klanten.
Apple TV+ neemt vlucht met Air Canada (CNW Group/Air Canada)
“Bij Air Canada weten we dat entertainment aan boord een belangrijk onderdeel is van de reis van onze klanten, vooral op langeafstandsvluchten. We evalueren voortdurend mogelijkheden om ons entertainment uit te breiden en exclusieve, actuele inhoud te introduceren waar onze klanten dol op zullen zijn. We kijken ernaar uit om klanten aan boord te verwelkomen om hun favoriete Apple TV+-programma’s bij te houden of nieuwe hits te ontdekken tijdens hun vlucht”, aldus John Moody, Managing Director Product Design bij Air Canada. “Deze nieuwe samenwerking met Apple zet ons op schema om onze entertainmentinhoud aan boord met meer dan 95 procent te vergroten sinds vorig jaar. We kijken ernaar uit om voor het einde van 2023 nog meer entertainment te introduceren.”
Eerder dit jaar werd Air Canada voor het vijfde achtereenvolgende jaar door Global Traveller erkend als Beste Luchtvaartmaatschappij voor Onboard Entertainment en door de Airline Passenger Experience Association (APEX) met de Passenger Choice Award voor Beste Entertainment in Noord-Amerika. Met meer dan 420 films, meer dan 1.000 tv-afleveringen, meer dan 130 muziekalbums, podcasts en meer kunnen klanten genieten van de beste programmering, van instappen tot landen. Alle inhoud aan boord van Air Canada’s vliegtuigen met inflight entertainment is gratis voor alle klanten.
De samenwerking van Air Canada met Apple volgt op de recente samenwerking van de luchtvaartmaatschappij met Mattel, die voor meer familieplezier zorgt met enkele van de meest populaire kindershorts.
In mei begonnen Air Canada en Bell met het aanbieden van gratis berichten voor alle Aeroplan-leden wereldwijd op alle met Wi-Fi uitgeruste vliegtuigen in de Air Canada-vloot, inclusief Air Canada Rouge- en Air Canada Express-vluchten. Klanten kunnen op tekst gebaseerde berichten verzenden en ontvangen via Wi-Fi aan boord met behulp van populaire berichten-apps, waaronder Apple’s iMessage, Meta’s WhatsApp en Messenger, Rakuten’s Viber en Messages by Google.