ATPI is dit jaar de officiële hospitality-agent van The Ocean Race en biedt op maat gemaakte hospitality-programma’s aan, met een focus op duurzaamheid, op alle stopplaatsen voor The Ocean Race-partners, sponsors en leveranciers van de teams. Business Traveller mocht vorige week meevaren met ATPI tijdens deze spectaculaire dag in Scheveningen.
The Ocean Race is een zeilwedstrijd om de wereld, die elke drie jaar wordt gehouden. De race bezoekt negen iconische internationale steden gedurende een periode van zes maanden, beginnend in Alicante, Spanje in januari 2023 en eindigend in Genova, Italië aan het einde van juni. ATPI is al jaren verbonden met The Ocean Race. ‘We hebben de afgelopen edities van The Ocean Race veel verschillende rollen gehad. We stapten twaalf jaar geleden in, toen was ABN AMRO onze partner en deden we daar alle hospitality voor. Onze rol is steeds verder geëvalueerd binnen The Ocean Race en deze editie zijn we Global Hospitality Partner. Dat wil zeggen dat we samen met de Ocean Race hospitality-pakketten hebben mogen samenstellen en die aan kunnen bieden aan alle partners van de race’, laat John Bergmann (Commercial Head Corporate & Sports Events bij ATPI) weten aan Business Traveller.
Race to Zero
Duurzaamheid is een belangrijk onderwerp binnen ATPI, zo lanceerde het bedrijf in 2021 ATPI Halo, dat klanten helpt bij het verminderen van hun impact op het milieu tijdens reizen en evenementen. Ook The Ocean Race heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Als ondertekenaar van het initiatief ‘Sports For Climate Action’ van de VN neemt The Ocean Race deel aan de Race to Zero en streeft het ernaar om de uitstoot van broeikasgassen tegen 2030 te halveren en tegen 2040 klimaatneutraal te worden.
The Ocean Race
Business Traveller mocht op uitnodiging van ATPI meevaren tijdens de race. Bekijk hieronder een sfeerimpressie van deze dag en lees meer over de samenwerking tussen ATPI en The Ocean Race in de aankomende Business Traveller.