Acht airlines ontvangen World Class Award; KLM wint tweede jaar op rij

De World Class Award is dit jaar toegekend aan acht luchtvaatmaatschappijen: KLM, Japan Airlines, Qatar Airways, Emirates, Xiamen Airlines, Singapore Airlines, Saudia en Turkish Airlines. Dit is een bijzondere erkenning van klanten en de industrie voor prestaties op thema’s als veiligheid, het welbevinden van de klant en duurzaamheid. Gastvrijheid en persoonlijk contact staan hierin centraal.

De prestigieuze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door APEX, de internationale luchtvaartorganisatie die passagiersbeleving beoordeelt. De winnaars worden gekozen op basis van wereldwijde audits en consumentenreviews. Zij dienen minimaal al een vijfsterrenbeoordeling te hebben. De World Class Award is een weerspiegeling van service, gastenervaringen, veiligheid en duurzaamheidsprestaties. V

Voor het tweede jaar op rij heeft KLM inclusief KLM Cityhopper de APEX World Class Award toegekend gekregen. KLM wil op al deze punten uitblinken in haar contact met de klant. De ervaringen op de grond, in de lounges en tijdens de vele auditvluchten waren indrukwekkend. “Het KLM-personeel was oprecht, vriendelijk en behulpzaam naar alle gasten toe. Deze kwaliteiten ervaren we als een integraal onderdeel van de KLM service-cultuur”, aldus een citaat uit het juryrapport.

Boet Kreiken, EVP Customer Experience: “Gezien de operationele uitdagingen van het afgelopen jaar op Schiphol Airport en binnen KL, maar ook gegeven de enorme concurrentie, zijn we vereerd dat KLM opnieuw de World Class Award is toegekend. We doen er alles aan om onze klanten veilig en comfortabel op hun plaats van bestemming te krijgen. Ook duurzaamheid is een belangrijk onderdeel van onze gehele klantreis. We kopen onder meer nieuwe, efficiëntere vliegtuigen aan, verminderen gewicht daar waar mogelijk en investeren in duurzamere brandstof. Dat passagiers én de vakjury ons op dit topniveau beoordelen is voor alle KLM’ers een prachtig compliment en motiveert ons om ons product en de service continu te blijven verbeteren voor al onze klanten. Een voorbeeld hiervan is de recente lancering van KLM’s Premium Comfort-product.”

APEX is de grootste internationale luchtvaartorganisatie als het gaat om passagiersbeleving van luchtvaartmaatschappijen en heeft zich ontwikkeld tot een gerenommeerde onderzoeks- en beoordelingsorganisatie. Om kans te maken op een World Class Award, dient een luchtvaartmaatschappij al met vijf sterren te zijn beoordeeld.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Thailand verplicht de Thailand Digital Arrival Card (TDAC) per 1 mei

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Norwegian Cruise Line neemt nieuwe Norwegian Aqua in ontvangst

Ponant biedt speciale reis met totale zonsverduistering

Conservatorium Hotel biedt Mahler arrangement voor 59k

Festival TREK keert terug met 9 edities

Nieuwe vaarroute Ponant langs de Côte d'Azur